Jak Nasze spółki sprzedają w kanale B2B? Sprzedaż towarów zaś usług w kanale B2B różni się z transakcji do odbiorcę indywidualnego. Przed firmami, które oferują towary partnerom biznesowym, stoją zupełnie nowe wyzwania. Połączone są one z logistyką, odpowiednim zarządzaniem klientami, gospodarką magazynową. E-point oraz Mobile Institute wspólnie przygotowali mały raport pokazujący, jak faktycznie wygląda sprzedaż w sektorze B2B.
To kluczowe badanie tego typu w Polsce
Kiedy potrafimy przeczytać w raporcie, tego typu badanie nie było do ostatniej pory robione w swym świecie. Przeprowadzono je na 150 firmach. Wszyscy badani są świadomi konieczności dostosowania się do innego miejsca sprzedażowego. Relacja między B2B i B2C stosuje się zacierać, chociaż bezpośrednie relacje są kluczowe.

Klienci B2B:
Są coraz mniej momentu na spotkania biznesowe.
Oczekuj wygodnych cyfrowych urządzeń do indywidualnych zakupów.
Chcą uzyskać lub zamówić online.
Doceniają natychmiastową informację zwrotną.
Nakładają na wygodę.
Jak Nasze spółki sprzedają w kanale B2B?
Rozwiązania IT, systemy CRM, platformy handlu internetowego i media społecznościowe zatrzymują się potężnymi elementami w toku tworzenia relacji. W Internecie firmy B2B lubią mówić o sobie, swojej misji i swojej przygodzie – 62% ankietowanych firm wymieniło historię znanej firmy na domowej właściwości internetowej. W współczesnym tymże czasie dużo rzadziej pokazują one na swoich stronach rozwiązania potrzebne klientom. Tylko 49% firm umożliwia zakup usługi czy produktu za pośrednictwem strony internetowej. Jedynie 15% firm świadczy przydatne klientom narzędzia (takie jak najwyższe, kalkulatory lub konfigurator).
Jak wskazuje rynek sprzedaży online w B2B?
71% handlowców na placu B2B twierdzi, że ich nazwa oferuje własne towary czy usługi przez Internet. Większość przedsiębiorstw (65%) przejmuje się handlem elektronicznym z ponad 5 lat. Prawie co czwarta firma (24%) leczy w handlu elektronicznym od 3 do 4 lat, a tylko 1% ankietowanych sprzedaje towary czy usługi online krócej niż rok. 52% ankietowanych sprzedaje i towary zagranicznym kontrahentom.
Jak Nasze spółki sprzedają w kanale B2B?
Jeśli przyjrzymy się kanałom sprzedaży, to zauważymy, że firmy szukają dużo opcji na ostatnie, by sprzedawać własne produkty odbiorcom. Zobaczmy, jak wtedy oczekuje. Sprzedaż B2B za pośrednictwem firmowej strony internetowej, na jakiej można oglądać lub kupować produkty, czy usługi, deklaruje 57% ankietowanych. Innym często używanym kanałem dystrybucji w B2B jest sprzedaż bezpośrednia, 54% firm gra na handlowców. Poprzez własny e-sklep lub aplikacje deklaruje 40% ankietowanych firm. 36% trafia do klientów poprzez sklepy stacjonarne. Co trzecia firma (34%) sprzedaje lub dystrybuuje nasze towary w serwisach społecznościowych. Warto wspomnieć, że dalej są firmy, które nie posiadają swoich stron firmowych. Według badania stanowi ich około 4%.
Strona internetowa w kanale B2B – co powinna wynosić?
Dla wielu przedsiębiorstw strona internetowa jest podstawowym okresem lejka sprzedażowego, toż ona idzie na dalsze przekuwanie leadów w klientów. W raporcie znajdziemy bardzo interesujące zestawienie funkcjonalności, które według ankietowanych przedsiębiorców powinny się znaleźć na www. Wśród nich widzą się: możliwość kontaktu poprzez e-mail, numery telefonów do firmy, historia firmy, możliwość zamówienia produktu poprzez www, katalog produktów, strona wygodna w moc językach, oceny firmy, chatbot oraz masa innych. Najlepiej prezentuje to poniższy wykres.
Jak Nasze spółki sprzedają w kanale B2B?
Warto wspomnieć, że 63% stron dopasowanych jest do przedstawiania ich na urządzeniach mobilnych. 22% przedsiębiorców używa do sprzedaży aplikacji głównie do tego zrobionych. Tylko 10% stron dopasowanych jest do rozwiązań PWA, a 6% do AMP. 22% ankietowanych przedsiębiorców nie ma zdania, jakie metody zastosowano na ich częściach www.
Co dalej odnajdziemy w raporcie?
Cały raport to jeszcze 111 stron konkretnej zgody z poziomu B2B i różnic, jakie przechodzą w sprzedaży, gdy mamy z ostatniego kanału. Możemy zlokalizować w nim również informacje na temat przeszkód, które pojawiają się podczas sprzedaży. Istnieją i zagadnienia pokazujące, jak działa marketing B2B. Automatyzacji, która często blokowana jest na stanie różnic technologicznych pomiędzy poszczególnymi przedsiębiorstwami. Ta blokada technologiczna nie zezwala na dowód połączyć systemu sprzedażowego z logistycznym. Aby integracja była możliwa, trzeba przeznaczyć na nią wielkie sumy pieniędzy i przeznaczyć mnóstwo czasu.
Więc nie są jedyne problemy, bowiem podczas sprzedaży produktów w długich częściach pojawiają się niejednokrotnie sytuacje nieprzewidywalne, które mogą spowodować, do blokady sprzedaży. Mowa na przykład o dostawach kurierskich. Jeśli korzystamy jednie z jednej firmy logistycznej, więc potrafimy dojść na sytuację, gdy problemy u operatora uniemożliwią nam wysłanie towarów. Stąd i o mieć w zapasie rozwiązania awaryjne. Na dowód brokera kurierskiego. Przykładowo kurjerzy.pl dają szansa wysyłania paczek za pomocą kilku firm, co zapewnia ciągłość trwania procesów logistycznych. Jeżeli chcesz sprawdzić, jak więc pomaga zamów kuriera bezpośrednio z brokera kurierskiego.
Sprawdź na śledzenie paczek